VETERINARIJOS FARMACIJOS ASOCIACIJOS ĮSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Veterinarijos farmacijos asociacija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas – koordinuoti savo narių veiklą, atstovauti savo narių interesus ir juos ginti, tenkinti kitus viešuosius interesus.
2. Veterinarijos farmacijos asociacijos teisinė forma – asociacija. Toliau šiuose įstatuose Veterinarijos farmacijos asociacija vadinama Asociacija.
3. Asociacija veikia laikydamasi Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas), Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo (toliau – Asociacijų įstatymas), kitų įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų ir savo veiklą grindžia šiais įstatais.
4. Asociacija gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja jos veiklos tikslams, nustatytiems Civiliniame kodekse, Asociacijų įstatyme ir šiose įstatuose.
5. Asociacija turi teisę vykdyti įstatymų nedraudžamą ūkinę, komercinę veiklą, kuri neprieštarauja jos įstatams ir reikalinga jos tikslams pasiekti.
II. ASOCIACIJOS TIKSLAI, VEIKLOS SRITYS BEI RŪŠYS
6. Pagrindinis Asociacijos tikslas yra jungti veterinarijos farmacijos specialistus, koordinuoti narių veiklą, atstovauti narių interesus, ginti asociacijos narių profesinius, socialinius, ekonominius ir akademinius interesus. Asociacijos nariai sutarė, kad pagrindiniai Asociacijos narių interesai, bendri visiems Asociacijos nariams, yra:
6.1. gerinti gyvūnų sveikatingumą, aprūpinant juos šiuolaikiniais veterinariniais medikamentais bei preparatais ir kitomis profilaktinėmis priemonėmis;
6.2. plėtoti ir remti veterinarijos farmacijos mokslą, švietimą ir praktiką;
6.3. bendradarbiauti su užsienio įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis, siekiant supažindinti Asociacijos narius su naujausiais veterinarijos farmacijos pasiekimais;
6.4. informuoti visuomenę apie veterinarinės farmacijos pasiekimus;
6.5. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valdžios ir valdymo institucijomis, savivaldybių organais, įgyvendinant aplinkos apsaugos ir veterinarijos projektus;
6.6. dalyvauti ruošiant įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius veterinarijos ir vaistinių bei veterinarijos farmacijos įmonių darbą;
6.7. rūpintis veterinarijos farmacijos darbuotojų kvalifikacijos kėlimu;
6.8. skatinti veterinarijos farmacijos darbuotojus prisidėti prie praktinio būsimų veterinarijos specialistų ruošimo;
6.9. diegti profesinės etikos normas;
6.10. propaguoti veterinarinės farmacijos profesiją, palaikyti ir kelti jos prestižą;
6.11. įamžinti žymių veterinarijos farmacijos darbuotojų atminimą;
6.12. atstovauti Asociacijos narių interesus Lietuvos Respublikoje ir užsienyje.
7. Įgyvendindama tikslus Asociacija :
7.1. organizuoja mokslines ir praktines konferencijas, seminarus, kursus,susirinkimus, diskusijas, parodas;
7.2. aktyviai dalyvauja leidžiamuose veterinarijos, žemės ūkio, mokslo ir praktikos bei kituose leidiniuose, padeda savo nariams įsigyti veterinarijos farmacijos literatūros;
7.3. kuria komisijas ir darbo grupes įvairioms Asociacijos užduotims spręsti;
7.4. prireikus pasirūpina reikiamos informacijos ar pakviečia ekspertą spręsti reikalus, susijusius su veterinarijos farmacija ir praktika, veterinarijos farmacijos darbuotojų profesinėmis ir socialinėmis teisėmis bei įsipareigojimais;
7.5. ruošia normatyvinių aktų pataisų projektus, susijusius su veterinarijos farmacijos problemomis, gyvūnų sveikatingumu, veterinarijos farmacijos darbo organizavimu, veterinarijos farmacijos darbuotojų profesinėmis teisėmis ir įsipareigojimais, veterinarijos farmacijos darbo santykiais ir socialiniais reikalais bei siūlo juos svarstyti atitinkamoms institucijoms;
7.6. rūpinasi narių profesiniu ir socialiniu draudimu, steigdama naujus fondus ar bendradarbiaudama su veikiančiais fondais ir draudimo kompanijomis;
7.7. bendradarbiauja su kitomis Lietuvos respublikos nevyriausybinėmis organizacijomis, valstybinėmis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;
7.8. turi garbės teismą, kuris sprendžia Asociacijos narių tarpusavio konfliktus ir gina veterinarijos farmacijos prestižą.
III. ASOCIACIJOS NARIAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS, ASOCIACIJOS NARIŲ PRIĖMIMO , NARIŲ IŠSTOJIMO IR ŠALINIMO TVARKA, STOJAMŲJŲ, NARIŲ MOKESČIŲ IR TIKSLINIŲ MOKESČIŲ DYDIS IR JŲ NUSTATYMO TVARK
8. Asociacijos nariais gali būti 18 metų sulaukę veiksnūs fiziniai asmenys, turintys aukštąjį arba specialųjį vidurinį veterinarijos arba farmacinį išsilavinimą ir dirbantys veterinarijos farmacijos įmonėse, ir juridiniai asmenys, vykdantys veiklą veterinarijos farmacijos srityje. Minimalus asociacijos narių skaičius yra trys.
9. Asmuo gali būti kelių asociacijų nariu.
10. Asociacijos narių teisės:
10.1. dalyvauti ir balsuoti Asociacijos narių suvažiavime;
10.2. naudotis Asociacijos teikiamomis paslaugomis;
10.3. susipažinti su Asociacijos dokumentais ir gauti visą Asociacijos turimą informaciją apie jos veiklą;
10.4. naudotis Asociacijos sukaupta informacija;
10.5. ginčyti teisme Asociacijos narių suvažiavimo bei valdybos nutarimus ir Asociacijos vadovo sprendimus;
10.6. bet kada išstoti iš Asociacijos, raštu pranešę apie tai Asociacijos vadovui prieš vieną mėnesį. Tokiu atveju stojamieji nario įnašai ir nario mokesčiai ar kitaip Asociacijai nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami;
10.7. turėti kitas teisės aktais bei šiais įstatais nustatytas teises.
11. Asociacijos narys privalo:
11.1. laikytis šių Asociacijos įstatų, Asociacijos narių suvažiavimo, valdybos nutarimų bei Asociacijos vadovo teisėtų sprendimų;
11.2. mokėti nario mokesčius;
11.3. neveikti ir neatlikti veiksmų priešingų Asociacijos tikslams.
12. Naujus narius į Asociaciją priima Asociacijos valdyba. Asmuo, turintis priešiškų Asociacijos tikslams interesų, negali būti priimtas į Asociaciją. Asmens, parašiusio prašymą tapti Asociacijos nariu, prašymas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pareiškimo perdavimo asociacijos valdybai dienos. Jis tampa Asociacijos nariu valdybai priėmus sprendimą, leidžiantį jam tapti Asociacijos nariu ir sumokėjus stojamąjį mokestį.
13. Narius iš Asociacijos šalina Asociacijos valdyba, Asociacijos nario, Asociacijos valdybos arba Asociacijos vadovo teikimu, jeigu jis nevykdo 12 punkte nurodytų Asociacijos nario pareigų. Pašalinti iš Asociacijos nariai neturi teisės pretenduoti į Asociacijos turtą.
14. Stojamasis Asociacijos nario piniginis įnašas nustatomas Asociacijos narių suvažiavimo sprendimu. Šis mokestis sumokamas per 30 dienų nuo Asociacijos valdybos sprendimo apie naujo nario priėmimą. Nesumokėjus nustatytu laiku stojamojo nario mokesčio, laikoma, kad būsimas Asociacijos narys neįvykdė stojimo į Asociaciją reikalavimų ir jis nėra Asociacijos nariu.
15. Asociacijos narių mokestį sudaro metinis narių mokestis ir tiksliniai nario mokesčiai atskirų programų vykdymui. Metinio ir tikslinio nario mokesčio dydžius ir mokėjimo tvarką nustato Asociacijos narių suvažiavimas.
IV. ASOCIACIJOS ORGANŲ STRUKTŪRA
16. Asociacijos organai yra šie:
16.1. Asociacijos narių suvažiavimas;
16.2. Asociacijos valdyba;
16.3. Asociacijos vadovas – Prezidentas (toliau – Prezidentas).
V. ASOCIACIJOS NARIŲ SUVAŽIAVIMO KOMPETENCIJA, SUŠAUKIMO TVARKA, SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
17. Asociacijos narių suvažiavimas turi visas visuotinio narių susirinkimo teises. Asociacijos narių suvažiavimas:
17.1. priima ir keičia Asociacijos įstatus;
17.2. renka ir atšaukia Asociacijos valdybos, garbės teismo ir revizijos komisijos narius;
17.3. renka ir atšaukia Prezidentą, nustato jo atlyginimą, kitas darbo sutarties sąlygas (jei sudaroma darbo sutartis), tvirtina pareiginius nuostatus, skatina jį ir skiria nuobaudas;
17.4. tvirtina Asociacijos metinę finansinę atskaitomybę;
17.5. priima sprendimą dėl Asociacijos pertvarkymo ar pabaigos (reorganizavimo ar likvidavimo);
17.6. priima ir kitus sprendimus, kurie nėra šiuose įstatuose priskirti kitų organų kompetencijai ir kurie nėra pagal savo esmę priskiriami valdymo organų kompetencijai.
18. Eilinis Asociacijos narių suvažiavimas turi būti sušauktas ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos.
19. Asociacijos narių suvažiavimą šaukia Asociacijos valdyba. Priimdama nutarimą sušaukti suvažiavimą, valdyba nustato suvažiavimo vietą, datą ir laiką, narių atstovavimo suvažiavime normas, suvažiavimo darbotvarkę ir rengia suvažiavimo sprendimų projektus.
20. Neeilinio Asociacijos narių suvažiavimo šaukimo iniciatoriais gali būti 1/5 Asociacijos narių, valdyba, Prezidentas arba revizijos komisija.
21. Asociacijos valdyba, gavusi neeilinio Asociacijos narių suvažiavimo iniciatorių prašymą, privalo sušaukti ne vėliau kaip po 40 dienų nuo prašymo gavimo Asociacijos narių suvažiavimą.
22. Apie Asociacijos narių suvažiavimo sušaukimą, suvažiavimo darbotvarkę bei narių atstovavimo normas, Asociacijos valdyba privalo paskelbti įstatuose nurodytame dienraštyje arba visus Asociacijos narius informuoti registruotu laišku arba asmeniškai pasirašytinai ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki Asociacijos narių suvažiavimo dienos. Asociacijos narių suvažiavimas gali būti šaukiamas nesilaikant 30 kalendorinių dienų termino, jei visi Asociacijos nariai su tuo raštiškai sutinka.
23. Papildomus klausimus į Asociacijos narių suvažiavimo darbotvarkę turi teisę siūlyti Asociacijos nariai, valdyba bei Prezidentas ne vėliau kaip likus 15 dienų iki Asociacijos narių suvažiavimo. Apie Asociacijos narių suvažiavimo darbotvarkės pakeitimus Asociacijos nariai informuojami tokiu pačiu būdu kaip ir apie šaukiamą Asociacijos narių suvažiavimą. Asociacijos nariai, valdyba bei Prezidentas bet kuriuo metu (taip pat ir Asociacijos narių suvažiavimo metu) turi teisę siūlyti naujus sprendimų projektus.
24. Asociacijos nariams ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki Asociacijos narių suvažiavimo turi būti sudaryta galimybė susipažinti su Asociacijos narių suvažiavimo nutarimų projektais ir turima su jais susijusia informacija. Asociacijos nariui pareikalavus, Prezidentas ne vėliau kaip per 3 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo registruotu laišku (jeigu Asociacijos narys ir Prezidentas nesutaria kitaip) išsiųsti Asociacijos narių suvažiavimo nutarimų projektus ir turimą su jais susijusią informaciją.
25. Suvažiavimo delegatai renkami Asociacijos padaliniuose teritoriniu principu pagal valdybos nustatytą atstovavimo normą.
26. Asociacijos narių suvažiavimas gali priimti sprendimus, kai jame dalyvauja daugiau kaip ½ išrinktų delegatų. Dalyvavusiais Asociacijos narių suvažiavime pripažįstami ir tie delegatai, kurie, susipažinę su Asociacijos narių suvažiavimo nutarimų projektais, Asociacijos narių suvažiavimo darbotvarkės klausimais, pareiškė savo nuomonę raštu.
27. Asociacijos narių suvažiavime sprendžiamojo balso teisę turi visi išrinkti delegatai. Kitas asmuo atstovauti išrinktą delegatą Asociacijos narių suvažiavime gali tik pateikęs įgaliojimą. Vienas delegatas Asociacijos narių suvažiavime turi vieną balsą. Asociacijos valdymo organų ir kolegialių organų nariai, jeigu jie nėra išrinkti delegatais, gali dalyvauti Asociacijos narių suvžiavime be balso teisės.
28. Asociacijos narių suvažiavimo sprendimas, išskyrus šių įstatų 18.1 ir 18.6 punktuose nurodytus sprendimus ir tuos atvejus, kai renkami valdybos, garbės teismo ir revizijos komisijos nariai, laikomas priimtu, kai už jį gauta daugiau balsavimo metu dalyvaujančių narių balsų „už“ negu „prieš“ (asmenys, balsuodami susilaikę, neskaičiuojami, tai yra jie laikomi balsavimo metu nedalyvavusiais asmenimis). Šių įstatų 18.1 ir 18.6 punktuose Asociacijos narių suvažiavimo sprendimams priimti reikia ne mažiau kaip 2/3 suvažiavime dalyvaujančių Asociacijos narių balsų. Asociacijos valdybos, garbės teismo ir revizijos komisijos narių rinkimo tvarka nurodyta šių įstatų 33 punkte.
29. Jeigu Asociacijos narių suvažiavime nėra kvorumo, Asociacijos valdybos sprendimu turi būti šaukiamas pakartotinis Asociacijos narių suvažiavimas, kuris turi teisę priimti sprendimus neįvykusio suvažiavimo darbotvarkės klausimais, nesvarbu kiek suvažiavime dalyvavo išrinktų delegatų. Pakartotinis Asociacijos narių suvažiavimas turi būti šaukiamas ne anksčiau kaip po 5 ir ne vėliau kaip po 25 dienų po neįvykusio Asociacijos narių suvažiavimo. Apie pakartotini Asociacijos narių suvažiavimą turi būti pranešta Asociacijos nariams šių įstatų nustatyta tvarka ne vėliau kaip 5 dienos iki pakartotinio Asociacijos narių suvažiavimo dienos.
30. Asociacijos narių suvažiavimai turi būti protokoluojami. Protokolą pasirašo Asociacijos narių suvažiavimo pirmininkas ir sekretorius. Protokolas turi būti surašytas ne vėliau kaip per 7 dienas nuo Asociacijos narių suvžiavimo dienos. Asociacijos narių suvažiavime dalyvavę asmenys turi teisę susipažinti su protokolu ir per 3 dienas nuo susipažinimo su juo momento, bet ne vėliau kaip per 10 dienų nuo Asociacijos narių suvažiavimo dienos, raštu pateikti savo pastabas ar nuomonę dėl protokole išdėstytų faktų ir protokolo surašymo.
VI. VALDYBOS KOMPETENCIJA, JOS NARIŲ IR PIRMININKO RINKIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
31. Asociacijos valdyba yra kolegialus Asociacijos valdymo organas.
32. Valdybą sudaro 13 narių, kuriuos 4 metų laikotarpiui renka Asociacijos narių suvažiavimas. Valdybos nariai renkami iš Asociacijos narių pasiūlytų asmenų. Išrinkti bus daugiau balsų surinkę kandidatai. Jei kandidatų, surinkusių po lygiai balsų, yra daugiau nei laisvų vietų valdyboje, rengiamas pakartotinis balsavimas, kuriame kiekvienas delegatas gali balsuoti tik už vieną iš lygų balsų skaičių surinkusių kandidatų. Valdybai vadovauja valdybos pirmininkas. Valdybos pirmininką renka valdyba iš savo narių. Valdybos pirmininką atšaukia valdyba savo sprendimu.
33. Valdyba savo funkcijas atlieka įstatuose nustatytą laiką arba iki bus išrinkta nauja valdyba. Valdybos nario kadencijų skaičius neribojamas. Valdyba ar jos nariai savo veiklą pradeda pasibaigus valdybą ar jos narius išrinkusiam Asociacijos narių suvažiavimui. Kai Asociacios įstatai keičiami dėl valdybos sudarymo ar jos narių skaičiaus keitimo, naujai išrinkti valdybos nariai savo veiklą gali pradėti tik nuo pakeistų įstatų įregistravimo dienos. Šiuo atveju sprendimo dėl įstatų pakeitimo priėmimas ir naujų valdybos narių rinkimas gali vykti tame pačiame Asociacijos narių suvažiavime, jei tai numatyta suvažiavimo darbotvarkėje.
34. Valdyba:
34.1. šaukia Asociacijos narių suvažiavimą, nustato suvažiavimo vietą, datą ir laiką, narių atstovavimo suvažiavime normas, suvažiavimo darbotvarkę ir rengia suvažiavimo sprendimų projektus;
34.2. tvirtina metinę Asociacijos veiklos programą bei tikslines programas;
34.3. nagrinėja ir svarsto Prezidento pateiktą metinį Asociacijos pajamų ir išlaidų samatos projektą (Asociacijos biudžeto projektą), pateikia jį tvirtinti Asociacijos narių suvažiavimui;
34.4. nagrinėja ir svarsto tikslines Asociacijos vykdomas programas. Tvirtina tikslinių programų vykdymo planą ir lėšų šioms programoms vykdyti paskirstymą. Prižiūri jų vykdymo eigą;
34.5. teikia išvadas Asociacijos narių suvažiavimui dėl metinės finansinės atskaitomybės bei Asociacijos veiklos ataskaitos.
34.6. teikia pasiūlymus bei rekomendacijas Asociacijos narių suvažiavimui dėl metinio nario mokesčio ir tikslinių mokesčių dydžio bei mokėjimo tvarkos;
34.7. teikia Asociacijos narių suvažiavimui pasiūlymus dėl kitų jo kompetencIjai priskirtų klausimų.;
34.8. priima naujus Asociacijos narius ir šalina narius iš Asociacijos;
34.9. priima sprendimą dėl Asociacijos filialų ir atstovybių steigimo ir jų veiklos nutraukimo, tvirtina filialų ir atstovybių nuostatus, pritaria Prezidento pasiūlytoms filialų ir atstovybių vadovų kandidatūroms;
34.10. priima sprendimą dėl kitų juridinių asmenų steigimo ar dėl tapimo kitų juridinių asmenų dalyviu;
34.11. priima sprendimus dėl nuolatinių ir laikinų komisijų bei darbo grupių sudarymo atskiriems Asociacijos uždaviniams spręsti bei sprendimų ar dokumentų projektams ruošti ;
34.12. teikia siūlymus Prezidentui atšaukti jo sprendimus, kurie prieštarauja įstatymams bei kitiems teisės aktams, šiems įstatams ar Asociacijos narių suvažiavimo sprendimams;
34.13. sprendžia kitus, Asociacijos narių suvažiavimo sprendimuose valdybos kompetencijai priskirtus Asociacijos veiklos klausimus.
35. Valdyba turi teisę prašyti Prezidento pateikti su Asociacijos veikla susijusius dokumentus, o Prezidentas privalo šiuos dokumentus pateikti valdybai.
36. Valdybos nariai turi lygias teises. Balsavimo metu kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams „už“ ir „prieš“ pasiskirsčius po lygiai, lemia valdybos pirmininko balsas. Valdybos narys savo valią – „už“ ar „prieš“ balsuojamą sprendimą, su kurio projektu jis susipažinęs – gali pranešti balsuodamas raštu. Valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė valdybos narių. Iš anksto balsavę valdybos nariai laikomi dalyvavusiais posėdyje. Valdybos sprendimas yra priimtas, kai už jį gauta daugiau balsų „už“ negu „prieš“. Valdybos darbo tvarką nustato valdybos priimtas jos darbo reglamentas.
37. Asociacijos narių suvažiavimas gali atšaukti visą valdybą arba pavienius jos narius nesibaigus valdybos kadencijai.
38. Valdybos narys gali atsistaydinti iš pareigų kadencijai nesibaigus, apie tai ne vėliau kaip prieš 14 dienų raštu įspėjęs Prezidentą.
VII. ASOCIACIJOS VADOVO KOMPETENCIJA, JO RINKIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
39. Asociacijos vadovas – Prezidentas – yra vienasmenis Asociacijos valdymo organas, renkamas 4 metų laikotarpiui. Prezidentą renka ir atšaukia bei atleidžia iš pareigų, nustato jo atlyginimą, tvirtina pareiginius nuostatus, skatina jį ir skiria nuobaudas Asociacijos narių suvažiavimas. Prezidenta pradeda eiti pareigas nuo jo išrinkimo, jeigu su juo sudarytoje sutartyje nenustatyta kitaip.
40 . Prezidentu turi būti veiksnus fizinis asmuo, su kuriuo gali būti sudaroma terminuota darbo sutartis. Prezidentu negali būti asmuo, kuris pagal teisės aktus neturi teisės eiti tokių pareigų. Darbo sutartį su prezidentu pasirašo Valdybos pirmininkas arba kitas įgaliotas Valdybos narys. Asociacijos narių suvažiavimui priėmus sprendimą atšaukti Prezidentą, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama. Darbo ginčai tarp Prezidento ir Asociacijos nagrinėjami teisme.
41. Prezidentas savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, Asociacijos narių suvažiavimo bei valdybos sprendimais ir pareiginiais nuostatais.
42. Prezidentas organizuoja kasdieninę Asociacijos veiklą, priima į darbą ir atleidžia darbuotojus, sudaro ir nutraukia su juo darbo sutartis, skatina juos ir skiria nuobaudas. Prezidento pavaduotojus, filialų ir atstovybių vadovus priima į darbą ir atleidžia Prezidentas valdybai pritarus.
43. Prezidentas veikia Asociacijos vardu ir turi teisę sudaryti sandorius, susijusius su Asociacijos veikla.
44. Prezidentas atsako už:
44.1. finansinės atskaitomybės sudarymą bei Asociacijos veiklos ataskaitos rengimą;
44.2. duomenų ir dokumentų pateikimą juridinių asmenų registrui;
44.3. pranešimą juridinio asmens dalyviams apie esminius įvykius, turinčius reikšmės Asociacijos veiklai;
44.4. Asociacijos veiklos organizavimą;
44.5. Asociacijos narių apskaitą;
44.6. kitų įstatymuose ar teisės aktuose, taip pat šiuose įstatuose ir Prezidento pareiginiuose nuostatuose nustatytų pareigų vykdymą.
VIII. GARBĖS TEISMO KOMPETENCIJA, JO RINKIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
45. Asociacijos garbės teismas sudarytas iš 3 narių. Garbės teismo nariai renkami Asociacijos narių suvažiavime 4 metų laikotarpiui pagal šių įstatų 33 punkte numatytas Valdybos narių numatytas taisykles.
46. Garbės teismas iš savo narių išsirenka pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir sekretorių.
47. Garbės teismas sprendžia Asociacijos narių tarpusavio konfliktus ir gina veterinarijos farmacijos darbuotojo prestižą.
48. Garbės teismas dirba pagal jo paruoštus ir valdyboje patvirtintus nuostatus.
IX. LĖŠŲ IR PAJAMŲ NAUDOJIMO BEI ASOCIACIJOS VEIKLOS KONTROLĖS TVARKA
49. Asociacijos veiklos kontrolę bei priežiūrą atlieka Valdyba įstatų nustatytos kompetencijos ribose.
50. Lėšų ir pajamų nadojimo kontrolę atlieka Revizijos komisija. Revizijos komisija privalo periodiškai tikrinti Asociacijos ūkinę – finansinę veiklą. Revizijos komisiją sudaro 3 nariai, kuriuos renka Asociacijs narių suvažiavimas 4 metų laikotarpiui pagal šių įstatų 33 punkte numatytas Valdybos narių rinkimo taisykles. Į Revizijos komisiją negali būti renkamas Asociacijos Valdybos narys bei Asociacijos darbuotojas.
51. Revizijos komisija kontroliuoja Asociacijos finansinę veiklą. Ji privalo:
51.1. tikrinti Asociacijos metų ūkinę – finansinę atskaitomybę ir kitus ūkinės – finansinės veiklos dokumentus;
51.2. Asociacijos narių suvažiavimo ar valdybos pavedimu atlikti Asociacijos finansinius buhalterinius patikrinimus;
51.3. artimiausiame Asociacijos narių suvažiavime arba valdybos posėdyje pranešti apie patikrinimo metu nustatytus pažeidimus.
51.4. Asociacijos narių suvažiavime pateikti Asociacijos finansinės veiklos patikrinimo metų ataskaitą.
52. Prezidentas privalo pateikti Revizijos komisijai jos reikalaujamus finansinius buhalterinius dokumentus.
53. Revizijos komisija įstatymų numatyta tvarka atsako už Asociacijos veiklos trūkumų nuslėpimą.
54. Gautų valstybės ir savivaldybių lėšų naudojimą turi teisę tikrinti Valstybės kontrolė.
55. Revizijos komisija Asociacijos finansinę ir ūkinę veiklą tikrina ne rečiau kaip vieną kartą per metus.
X. ASOCIACIJOS PAJAMOS
56. Asociacijos pajamų šaltiniai:
56.1. narių stojamieji įnašai, narių mokesčiai ir tikslinės įmokos;
56.2. valstybės ir savivaldybių tikslinės paskirties lėšos;
56.3. iš ūkinės komercinės veiklos gautos pajamos;
56.4. fizinių ir juridinių asmenų suteikta parama, neatlygintinai perduotos lėšos ir turtas;
56.5. palikimai pagal testamentą tenkantys Asociacijai;
56.6. Asociacijos įsteigtų juridinių asmenų pelnas;
56.7. kredito įstaigų palūkanos, mokamos už jose saugomas lėšas.
57. Asociacija pinigus, gautus kaip paramą, taip pat kitus negrąžintinai gautus pinigus ir kitą turtą naudoja juos davusio asmens nurodytiems tikslams, jeigu asmuo tokius tikslus nurodė. Asociacija šiuos gautus pinigus privalo laikyti atskiroje sąskaitoje, taip pat sudaryti išlaidų sąmatą, jei tai numatyta teisės aktuose arba pinigus davęs asmuo to reikalauja. Asociacija negali priimti pinigų ar kito turto, jei duodantis asmuo nurodo juos naudoti kitiems, negu Asociacijos įstatuose yra nurodyta, tikslams.
58. Asociacijos narių stojamųjų įnašų dydžiai, narių metinis mokestis bei tiksliniai mokesčiai ir jų mokėjimo tvarka nustatomi Asociacijos narių suvažiavime Valdybos teikimu ir remiantis metiniu Asociacijos biudžetu.
59. Asociacijos narių tiksliniai mokesčiai skiriami atskiroms tikslinėms programoms vykdyti.
XI. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ASOCIACIJOS VEIKLĄ PATEIKIMO NARIAMS TVARKA
60. Nariui raštu pareikalavus (reikalavimas Asociacijai įteikiamas Asociacijos buveinėje Asociacijos darbo valandomis arba atsiunčiamas paštu registruotu laišku). Asociacija ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti nariui ar jo atstovui galimybę susipažinti ir (ar) pateikti kopijas šių dokumentų. Asociacijos įstatų, metinės atskaitomybės ataskaitų, Asociacijos veiklos ataskaitų, Revizinės komisijos išvadų, Asociacijos narių suvažiavimų protokolų, valdybos pasiūlymų ar atsiliepimų Asociacijos narių suvažiavimams, narių sąrašų, valdybos narių sąrašų, valdybos posėdžių bei kitų asociacijos dokumentų, kurie turi būti vieši pagal įstatymus.
61. Reikalavimą pateikusiam nariui sudaroma galimybė Asociacijos buveinėje Asociacijos darbo valandomis susipažinti su 60 punkte nurodytais dokumentais ir (ar) įteikti šių dokumentų kopijas. Asociacijos dokumentai, jų kopijos ar kita informacija nariams turi būti pateikiama neatlygintinai.
XII. ASOCIACIJOS FILIALAI IR ATSTOVYBĖS
62. Asociacija gali steigti filialus ir atstovybes Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Asociacijos filialų ir atstovybių skaičius neribojamas.
63. Sprendimus dėl Asociacijos filialų ir atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo priima Valdyba. Filialai ir atstovybės veikia pagal Valdybos patvirtintus nuostatus.
64. Filialui ar atstovybėms vadovauja filialo ar atstovybės vadovas – direktorius. Filialų ar atstovybių vadovus skiria ir atšaukia Prezidentas, gavęs Valdybos pritarimą.
XIII. INFORMACIJOS SKELBIMO TVARKA
65. Apie Asociacijos narių suvažiavimo sušaukimą, suvažiavimo darbotvarkę bei narių atstovavimo normas Asociacijos valdyba privalo paskelbti įstatuose nurodytame dienraštyje arba visus Asociacijos narius informuoti registruotu laišku arba elektroniniu paštu, ir/arba skelbiami Asociacijos interneto tinklapyje, ir/arba asmeniškai pasirašytinai ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki Asociacijos narių suvažiavimo dienos. Kita informacija ir pranešimai Asociacijos nariams siunčiami paštu, ir/arba elektroniniu paštu, ir/arba skelbiami Asociacijos interneto tinklapyje bei Asociacijos leidžamame informaciniame leidinyje.
66. Asociacijos pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo ir kitais įstatymuose nustatytais atvejais, kai Asociacijos informacija turi būti skelbiama viešai, informacija skelbiama dienraštyje „Lietuvos rytas“.
XIV. ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA
67. Asociacijos įstatus keičia Asociacijos narių suvažiavimas kvalifikuota balsų dauguma, kuri negali būti mažesnė kaip 2/3 visų suvažiavime dalyvaujančių delegatų balsų. Asociacijos narių suvažiavimui priėmus sprendimą pakeisti Asociacijos įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas ir po juo pasirašo Prezidentas arba kitas asociacijos narių Asociacijos narių suvažiavimo įgaliotas asmuo.
Ši įstatų redakcija yra patvirtinta Veterinarijos farmacijos asociacijos narių suvažiavime, įvykusiame 2012 m. Lapkričio 23 d.